1.000 deltagere til stort arrangement: Ahlsell samlede leverandører og medarbejdere til speeddating i Aalborg

Ahlsell Danmark var fredag vært for et stort arrangement i Aalborg Kongres & Kultur Center. Godt 1.000 deltagere, herunder alle Ahlsells danske medarbejdere og repræsentanter for flere end 50 af virksomhedens leverandører, var samlet for blandt andet at diskutere, hvordan parterne sammen kan drive nye initiativer i markedet og dermed bidrage til Ahlsells ambitiøse vækststrategi i Danmark.

Udvikling til glæde for kunderne i Ahlsell.

Det var omdrejningspunktet, da Ahlsell Danmark - der har overtaget virksomheden Sanistål, og som er en del af Nordens største distributør af bl.a. værktøj, stål, VVS- og elartikler til byggebranchen og industrien - fredag d. 24. maj havde inviteret hele 53 leverandører og samtlige danske medarbejdere til et stort arrangement i Aalborg.

Her var både faglige indlæg fra virksomheder som Grohe, Tibnor og Milwaukee samt mulighed for at bevæge sig rundt til de mere end 60 stande, der fortrinsvis var besat af de mange leverandører. Ydermere bød programmet på flere end 260 speeddates, hvor leverandører og Ahlsells kundevendte medarbejdere sammen skulle drøfte salgsaktiviteter og muligheder for at drive nye initiativer i markedet.

- Det var en fantastisk dag, hvor vi fik skabt et stærkt afsæt for det fremtidige samarbejde med mange af vores leverandører. Det er ingen hemmelighed, at vi har store ambitioner på det danske marked, og vi ser det som helt afgørende, at vi sammen med strategiske leverandører stiller skarpt på kompetencer, sortimenter, kundeværdi, fælles potentialer og vækstmuligheder i forhold til vores nye Ahlsell-setup i Danmark. For at skabe vækst og opnå en styrket position i markedet skal vi have den samme stærke, faglige viden om produkterne, en fælles forståelse for kunderne og udveksle strategiske indsigter, siger CEO Claudio Christensen fra Ahlsell Danmark og fortsætter:

- Derfor var vores speeddatingevent også rigtig interessant. Speeddating handler normalt om at se, om der er kemi mellem mennesker – og her må sige, at kemien var helt i top. Både vi som forhandler og leverandørerne har jo et fælles mål om at skabe løsninger til glæde for vores kunder, og der blev vendt enormt mange spændende ting og ideer, som vi nu skal hjem og følge op på.

I begyndelsen af april ændrede Ahlsell navnet på sine 24 danske håndværkerbutikker, som sælger til håndværksbranchen og industrien, fra Sanistål til Ahlsell som led i koncernens store offensiv på det danske marked. Ahlsell har taget en række initiativer, der forbedrer servicen og købsoplevelsen i butikkerne og online for at udfordre konkurrenterne, og koncernen har ambitioner om to til tre opkøb i Danmark om året.

Arrangementet i Aalborg var også første gang siden det nye setup trådte i kraft, at alle medarbejdere fra Ahlsell Danmark var samlet – herunder medarbejderne fra KJV A/S og Bacher Work Wear, som Ahlsell har overtaget.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

  • Kommunikationschef Line Møller Blankholm, Ahlsell Danmark, email: lbl@ahlsell.dk eller tlf: 25 29 27 46.