Sanistål i nyt lagersamarbejde med Danske Fragtmænd

Den danske grossistvirksomhed Sanistål har indgået et nyt strategisk lagersamarbejde med Danske Fragtmænd A/S, som skal være med til at bane vejen for Saniståls ambitiøse vækststrategi.

Som led i aftalen gennemfører de to virksomheder en fuld integration af deres lager- og logistiksystemer, hvilket giver Sanistål rig mulighed for at opskalere sin forretning.

”Vi har ambitiøse planer om at vækste i Sanistål, og derfor forventer vi pres på vores lagerkapacitet. Ved at integrere vores IT-systemer og lagersamarbejde får vi adgang til at benytte Danske Fragtmænds mere end 200.000 kvm store lagerhotelfaciliteter som supplement til vores egen logistikforretning. Det giver os en mere kosteffektiv drift og en unik skalerbarhed, så vi kan levere varer til endnu flere kunder i fremtiden,” siger Stephan Schuler, der er Supply Chain direktør i Sanistål.

Forventer at samarbejde vil vokse markant

Sanistål er i forvejen i gang med at udvide sit fuldautomatiske AutoStore-robotanlæg, som håndterer langt hovedparten af det samlede vareflow på virksomhedens centrallager i Billund.

”Vi har to strategier til at hæve kapaciteten på vores lager. Først og fremmest vil vi løbende udvide vores højteknologiske AutoStore-anlæg i de kommende år. Men derudover har vi brug for yderligere lagerkapacitet til en lang række vigtige volumenvarer og pallevarer, og det får vi nu adgang til via vores integrerede lagersamarbejde med Danske Fragtmænd,” siger Stephan Schuler.

I første omgang er det primært Saniståls store projektforretning, som vil blive understøttet af lagersamarbejdet med Danske Fragtmænd. Aftalen, der foreløbig løber frem til 2025, omhandler indledningsvist et volumen på op til 4.000 pallepladser, men det er planen, at samarbejdet skal vokse markant i de kommende år.

Danske Fragtmænd glæder sig over lagersamarbejde

Sanistål og Danske Fragtmænd har i forvejen samarbejdet tæt siden 2010, hvor Danske Fragtmænd overtog Saniståls transporter og distribution, der indtil da havde været håndteret in-house.

”Det er en fornøjelse at samarbejde med Sanistål, og jeg er meget tilfreds med, at vi nu også kommer til at indgå i et tæt lagersamarbejde ved siden af vores distributionssamarbejde. Sanistål er en virksomhed med mange spændende visioner og ambitioner, og jeg ser frem til, at vi fortsat kan udvikle os sammen,” siger Henrik Flugt, der er kommercielt ansvarlig for lagerhoteller hos Danske Fragtmænd A/S.

Kontakpersoner:

Stephan Schuler, Supply Chain direktør i Sanistål, tlf.: 40 97 49 46
Henrik Flugt, kommercielt ansvarlig for lagerhoteller i Danske Fragtmænd A/S, tlf.: 53 19 41 41

20. marts 2023