Sanistål vil skabe branchens bedste eksterne sælgere

Et nyt salgstrainee-program skal klæde udvalgte kandidater på til rollen som ekstern sælger, og som noget særligt får hver enkelt trainee tildelt en salgsdirektør som mentor. Forløbet er udviklet i tæt samarbejde mellem Salg og People & Culture.

“Som kørende sælger handler det om at have en gennemgribende forståelse for kundens forretning og inspirere ham til at gøre tingene nemmere og smartere. Vi har ikke før nu kunnet tilbyde et uddannelsesprogram, der kvalificerer til at kunne udfylde den rolle. Men det har vi nu, og vi går all in på at udvikle branchens bedste eksterne sælgere inden for værdibasereret salg, ” siger salgsdirektør Jesper Vernersen og fortsætter:

“Tidligere har vi firkantet sagt udstyret de bedste interne sælgere med en bil, en pc og et kundekartotek. Men det sker desværre, at unge talenter, der har gjort det godt som intern sælger, kommer til kort og føler sig utilstrækkelige som ekstern sælger”.

 

Mentorordning til gensidig gavn

Det 18 måneder lange trainee-forløb er målrettet typisk færdiguddannede elever eller medarbejdere, der efter nogle år i en anden salgsstilling har mod på et karriereskifte som ekstern sælger.

De første salgstrainees begynder i marts og vil veksle mellem at komme rundt i forskellige afdelinger og gennemgå et struktureret salgsuddannelsesforløb hos en ekstern partner. Derudover får hver salgstrainee under hele forløbet en salgsdirektør som mentor.

”Der ligger en tryghed i at kunne sparre med en erfaren person, samtidig med at vores salgstrainees kommer med ny viden, inspiration, energi samt input til vores kultur og måde at drive forretning på,” siger Svend Pedersen, direktør for People and Culture.

 

Et ekstra kort på hånden

Det nye trainee-forløb er også tænkt som en karrierevej vi kan tilbyde vores elever på sigt.

“Vi har erfaret, at målet for mange unge ikke kun er at få en elevplads, men at kickstarte en karriere. Med et salgstraineeforløb har vi derfor et ekstra kort på hånden, når vi skal gøre os attraktive over for de unge. I det hele taget har vi nu markedets stærkeste setup, når det kommer til at sikre, at vi kan rekruttere og udvikle de bedste talenter til gavn for vores forretning,” siger Svend Pedersen og fortsætter:

“Sidste år indviede vi vores eksklusive elevuddannelse skræddersyet til Sanistål, og vi kunne byde velkommen til de første højtuddannede kandidater på vores nystartede graduate-program. Fælles for alle tilbud er, at kandidaterne får en bred forståelse for forretningen og et stort netværk på tværs af forretningsområder,” siger Svend Pedersen.

 

Kontaktperson:

Svend Pedersen, direktør for People & Culture, tlf.: 22 74 68 91

 

7. marts 2023