Marketingprofil hentet til Saniståls bestyrelse

Hun er Global Marketing Director i Carlsberg Group og har mere end 25 år erfaring med strategisk branding- og marketingsarbejde i internationale virksomheder som for eksempel Royal Unibrew, Ferrero og Coca Cola. Nu er 55-årige Stephanie Illgner blevet valgt til bestyrelsen i Sanistål, og det er en opgave, som hun ser meget frem til.

”Jeg er utrolig glad for at blive en del af Saniståls bestyrelse. Det er en spændende virksomhed i en branche, som jeg ikke kender særlig godt, men jeg fornemmer virkelig, at jeg med min baggrund og min brede faglige marketingerfaring kan være med til at tilføre noget værdi til Sanistål og nogle nye perspektiver til arbejdet i bestyrelsen,” siger Stephanie Illgner.

Blandt andet peger hun på, at det vil være gode perspektiver i at styrke Saniståls brand og arbejde med at skabe større loyalitet og endnu stærkere relationer til kunderne.

”Selvom jeg kommer fra en anden branche, så jeg tror på, at mange af mine erfaringer også kan overføres til Sanistål. Både når det handler om virksomhedens branding, og den måde, som vi kommunikerer med kunderne på, og hvilke berøringspunkter og kanaler, vi bruger,” siger Stephanie Illgner.


Spændende marketingkompetencer

Anders Kunze Bønding, der er formand for Saniståls bestyrelse, er rigtig godt tilfreds med, at Stephanie Illgner er kommet med i bestyrelsen.

”Det er jo blandt andet bestyrelsens opgave at være sparringspartner for direktionen, og Stephanie kommer med nogle spændende marketingkompetencer, som jeg mener, at vi lidt har manglet. Derfor er hun interessant at få med ind i bestyrelsen, og jeg er overbevist om, at hun med sin baggrund og erfaring kan være med til at hjælpe ledelsen med at træffe nogle vigtige strategiske beslutninger,” siger Anders Kunze Bønding.


B2B og B2C smelter sammen

Også Saniståls administrerende direktør Claudio Christensen ser frem til samarbejdet med Stephanie Illgner. Han mener, at den tidligere skarpe opdeling mellem B2B og B2C snart er fortid, og at det kommer til at stille nye krav til en B2B-virksomhed som Sanistål.

”Stephanie har styr på hele universet omkring B2C-kunder, mens vi som grossist altid har haft et naturligt B2B-fokus. Vi oplever i disse år, at B2B og B2C mere og mere smelter sammen, og at de professionelle indkøbere i stigende grad har den samme kundeadfærd og de samme forventninger til god service, som B2C-kunderne har. Derfor tror jeg, at det er sundt for os, at Stephanie kan komme med en anden vinkel på tingene,” siger Claudio Christensen.

Den ledige plads i bestyrelsen opstod, da Claudio Christensen selv forlod bestyrelsen, fordi han fra årsskiftet blev ansat som administrerende direktør i Sanistål.


Fakta om Stephanie Illgner

  • Stephanie Illgner er født i Tyskland og har boet i Danmark siden 2002.
  • De seneste seks år ansat i Carlsberg Group, hvor hun er Global Marketing Director.
  • Tidligere har hun arbejdet med strategisk branding og marketingledelse i blandt andet Royal Unibrew, Ferrero og Coca Cola.
  • Udover Sanistål er hun også bestyrelsesmedlem i blandt andet HiFi Klubben A/S.
  • Hun er den første generalforsamlingsvalgte kvinde i Saniståls bestyrelse.

Se vores Investor-side

Dato: 01. april 2022

Andre artikler